آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, برند ها, وبلاگ

مقایسه برندهای ساعت مچی رولکس و امگا

مقایسه برندهای رولکس و امگا

مقایسه ساعت رولکس و امگا: با صحبت درباره برترین ساعت های جهان،در نگاه اول به برندهای امگا و رولکس فکر می کنیم.‌ هر کدام از این برندها، ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. اما ممکن است از خود سوال کنید که واقعا کدام یک از این کمپانی برتر هستند؟ رولکس یا امگا؟ حقیقت این است که نمی توان مشخص کرد که کدام یک از آن ها بهتر هستند زیرا مخاطبین آن ها، سلایق متفاوتی دارند. اما می توانیم در زمینه های مختلف، به بررسی ساعت های رولکس و امگا بپردازیم. در این صورت، انتخاب برای شما مشتریان عزیز راحت تر خواهد بود. تی تی بول مفتخر است تا با ارائه یک مقاله جامع به شما مخاطبین عزیز، اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کنترل کیفیت در ساعت مچی رولکس و امگا

مقایسه کیفیت ساخت و کنترل کیفیت ساعت می تواند تا حدودی دشوار باشد. به طور کلی، ساعت های رولکس گرانتر از امگا هستند. بنابراین، ما چنین فرض می کنیم که کنترل کیفیت ساعت های رولکس باید تا حدی بیشتر از ساعت های امگا باشد. طبق مشاهدات، هنگام خروج محصولات از کارخانه، ساعت های امگا بیشتر از ساعت های رولکس دارای نقص هستند. این مورد شامل مواردی مانند گرد و غبار روی صفحه، خط و خش یا آسیب های جزئی است. البته این مورد در هر دو برند بسیار کم دیده می شود، اما معمولا ساعت های رولکس نقص های کمتری را از خود نشان می دهند.

کنترل کیفیت در ساعت مچی رولکس و امگا

قیمت و در دسترس بودن ساعت مچی رولکس و امگا

یکی از مهم ترین مواردی که تقریبا از نقص های شرکت رولکس به حساب می آید، قیمت و در دسترس بودن برخی از مدل های آن است. به طوری که برخی از مردم از عدم دستیابی به مدل های حرفه ای شکایت داشته و حتی ممکن است برای خرید آن، در لیست انتظار قرار بگیرند! این امر در مورد ساعت های امگا صادق نیست، البته به جز ساعت هایی که به طور کلی تولید محدودی دارند.

عدم دسترسی، یک شمشیر دو لبه است که می تواند در بلندمدت هم مثبت باشد و هم منفی! به طور مثال در سال ها در انتظار بودن برای خرید ساعت رولکس، از طرفی انحصار را برای این شرکت پدید آورده و از طرفی، سبب خستگی خریداران خواهد شد. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند که از ساعت های امگا استفاده کنند، زیرا به راحتی در دسترس آن ها خواهد بود.

قیمت و در دسترس بودن ساعت مچی رولکس و امگا

دقت (Accuracy)، مهم ترین فاکتور ساعت های مچی!

رولکس و امگا هر دو دارای دقت استثنایی در ساعت های خود هستند. بسیاری از ساعت های امگا دارای گواهینامه METAS می باشند، به این معنی که برای رسیدن به مرحله عرضه در بازار، آزمایش ها و شرایط سخت زیادی را تحمل کرده اند. البته ساعت های امگا قبل از آزمایش توسط METAS ابتدا توسط COSC (موسسه رسمی سنجش کرونومتر سوئیس) تأیید شده اند. این گواهینامه به این معنی است که ساعت دو بار بررسی شده و 8 تست مختلف مربوط به کیفیت، دوام و دقت را پشت سر گذاشته است.

ساعت های رولکس نیز دقت فوق العاده زیادی دارند. این اساساً به این معنی است که آنها به روشی مشابه امگا آزمایش شده اند. ساعت های رولکس توسط COSC مورد بررسی قرار گرفته اما دست اندرکاران رولکس تنها به این سطح رضایت نداده اند! طراحان ساعت های رولکس پس از ساخت هریک از آن ها، ساعت ها را در شرایط سخت قرار داده تا کیفیت آن ها را بسنجند. به همین دلیل رولکس گام های فراتری از COSC برداشته است!

تاریخچه و سابقه شرکت های رولکس و امگا

به جرات می توان گفت که هر دو برند رولکس و امگا در سال های فعالیت خود خوش درخشیده اند. امگا بیشتر به عنوان ساعت رسمی ناسا و اولین ساعت مچی که بر روی ماه استفاده شده، شناخته شده است. اولین ساعت مچی ضد آب اتوماتیک و حضور در اولین صعود به قله اورست از دستاوردهای ساعت رولکس می باشد. نمی توان تعیین کرد که کدام ی از برندهای رولکس و امگا معتبرتر هستند، زیرا هر کدام از آن ها افتخارات بسیار چشمگیر و هم سطحی دارند. هم رولکس و هم امگا اختراعات و نوآوری های زیادی در زمینه ساعت سازی ارائه کرده اند. البته تعداد زیادی از مردم در برخی از موارد، ساعت های رولکس را به امگا ترجیح می دهند. به همین دلیل، به نظر می رسد که برنده رقابت در این عرصه، رولکس باشد.

تاریخچه و سابقه شرکت های رولکس و امگا

مقاومت در برابر آب ساعت مچی رولکس و امگا

ساعتهای غواصی لوکس اغلب دارای مقاومت 300 متری در برابر آب هستند. از آنجا که ساعت های رولکس و امگا از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند، به همین دلیل از این قاعده نیز پیروی می کنند. اما رضایت دادن به عمق 300 متری برای این دو غول صنعت ساعت سازی کافی نیست. جالب است بدانید که مدل Deepsea رولکس، در عمق 3900 متری نیز کار می کند! در این مسیر، امگا توانسته تا عمق 1200 متری به موفقیت برسد. البته در دنیای واقعی این اعداد آنچنان کاربردی ندارند، اما نشان دهنده کیفیت بالا و طراحی منحصر به فرد رولکس و امگا خواهد بود.

مقایسه کرونوگراف برندهای رولکس و امگا

مقایسه کرونوگراف برندهای رولکس و امگا

حتما تا به حال نام کرونوگراف به گوش شما خورده است! در حقیقت، کرونوگراف ها ساعت هایی هستند که دارای سه موتور می باشند. طراحی کرونوگراف با پیچیدگی های زیادی همراه است. رولکس و امگا در این مسیر نیز پیشتاز بوده و به تولید کرونوگراف های متعدد می پردازند. Planet Ocean، Chronographs DeVille و Chronographs Diver 300M از جمله بهترین کرونوگراف های تولید شده توسط برند امگاست. اما رولکس ترجیح داده که به ساخت تخصصی تنها یک مدل کرونوگراف یعنی Cosmograph Daytona بپردازد. البته معروف ترین مدل کرونوگراف امگا Speedmaster Professional “Moonwatch”  می باشد به همین دلیل اغلب با Daytona رولکس مقایسه می شود.

ضمانت نامه یا گارانتی معتبر ساعت مچی رولکس و امگا

مسلما گارانتی یکی از مهم ترین مواردی است که ارزش ساعت ها را بالا می برد. در این مورد، نمی توان مقایسه پیچیده ای بین رولکس و امگا داشت. هر دو این برندها 5 سال گارانتی دارند در حالی که این مدت در ساعت های معمولی تقریبا 2 سال است. همین امر نشان می دهد که رولکس و امگا در کیفیت، دقت و احترام به مشتری از سایر برندها متمایز هستند.

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *