وبلاگ

چگونه ساعت مچی را کوچک کنیم؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی هنگام خرید ساعت مچی با آن روبه رو می شویم، بلند بودن بند آن است. چرا که اندازه گیری بند ساعت، مطابق افرادی در نظر گرفته شده است، که مچ بزرگ دارند. تا آن ها نیز بتوانند ساعت مورد علاقه خود را خریداری کنند. ساعت با بند بلند را می توان کوتاه کرد، اما ساعت بند کوتاه چاره ای ندارد. کوتاه کردن بند ساعت در خانه نیز امکان پذیر است. و شما می توانید بدون مراجعه به فروشگاه، کوتاهی را انجام دهید. در ادامه به چگونگی انجام این عمل می پردازیم.

معرفی ساعت های قدیمی معروف در ایران

کوتاهی بند ساعت استیل:

ساعت های استیل دارای پین های مستقیم، یو شکل و ال مانند هستند. که با نگاه کردن به آن قابل تشخیص اند‌. برای کوتاه کردن بند ساعت استیل، قبل از هر چیزی باید نوع پین را شناسایی کنید.

  1. اندازه گیری دقیق: اولین و اصلی ترین مرحله برای کوتاه کردن بند ساعت، اندازه گیری دقیق می باشد. اگر اندازه گیری به درستی صورت نگیرد، سبب کج شدن و نا متعادل شدن ساعت روی دست شما می شود. بهتر است قبل از هر چیزی ساعت را روی مچ دست خود، همانجایی که همیشه قرار میدهید، بگذارید. به صورتی که کاملا روی دست شما بشیند و احساس راحتی داشته باشید. با قرار دادن گیره در جای مناسب، پین های اضافه را به صورت برابر از هر دو طرف خارج کنید. تا تعادل بهم نخورد.
  2. آماده کردن محیط کار: جداسازی پین های اضافه، ظرافت بسیاری را میطلبد. بنابراین بهتر است که محیطی را برای کوتاه کردن انتخاب کنید که سطحی صاف داشته باشد. یا با قرار دادن پارچه ای تیره و نرم زیر دست خود این کار را به راحتی انجام دهید. بهتر است در محلی روشن و پر از نور این کار را انجام دهید. و پین های جدا شده را داخل ظرفی در کنار خود بریزید. تا از گم شدن آن ها جلوگیری کنید.

تشخیص ساعت اصل سیکو : نکات واقعا مهم!

  1. آماده کردن ابزار مناسب: برای کوتاه کردن بند ساعت نیازمند تعدادی ابزار مناسب هستید. که بهتر است قبل از شروع، آن ها را آماده کنید. تا در ادامه کار به مشکل بر نخورید. برای کوتاهی و خارج کردن پین ها نیازمند یک چکش سر گرد به همراه سوزن باریک هستید. ابزار مورد نیاز برای کوتاه کردن بند چرم، یک آچار تنظیم کننده و انبر برای ایجاد سوراخ جدید هستید.
  2. خارج کردن پل های اتصال: بعد از مشخص شدن تعداد خارج کردن پین ها، نوبت به خارج کردن پل های اتصال میرسد. برای انجام این کاربهتر است به پشت بند استیل نگاه کنید. جهت خروج پین ها روی بند حکاکی شده است. سپس با یک سوزن نوک تیز و باریک شروع به ضربه زدن به پین کنید تا به آرامی از پل جدا شود. پین و پل های اضافه را نگهداری کنید تا در زمانی که پینی آسیب دید از آن ن استفاده کنید.

چند ویژگی سنجش در ساعت مچی ها

  1. اتصال مجدد: در مرحله پایانی کوتاه کردن بند ساعت، باید عکس عمل انجام شده را تکرار کنید. در این مرحله به کمک چکش و سوزن پین را به داخل پل بگذارید. پین را کاملا و با دقت به داخل پل قرار دهید تا هنگام باز و بسته شدن آن به مشکل بر نخورید.
  2. نحوه کوتاه کردن بند ساعت چرم:نحوه کوتاه کردن بند ساعت چرمی با استیل کاملا متفاوت است. و نیاز به ابزار مخصوص خود دارد. به وسیله یک خودکار و انبر برای ایجاد سوراخ جدید نیاز دارید. قبل از هر چیزی محل قراری گیری سوراخ جدید را نشانه گذاری کنید. برای این کار ساعت را به دست کنید‌. سپس با بستن سگک، روی محل مشخص با خودکار علامت گذاری کنید. یا به روش پیگری می توانید توسط یک خط کش و اندازه گیری سوراخ های موجود، سوراخ جدید را علامت گذاری کنید.

قانون انگشت کوچک برای کوتاه کردن ساعت:

این قانون حکایت از اندازه گیری دقیق دارد‌. به این معنا که اگر انگشت کوچک خود را زیر بند قرار دهید کاملا جا شود. با این اندازه گیری ساعت شما به راحتی و خیلی کم در دست جا به جا می شود. و احساس راحتی را برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر ساعت به دست شما بچسبد و امکان جا به جایی نداشته باشد، احساس ناخوشایندی را برای شما به ارمغان می آورد. در مقابل نیز اگر روی دست زیادی بچرخد امکان افتادن از دست را خواهد داشت. هم چنین ظاهری نا مناسب و نا معقول را برای شما همراه دارد. اندازه استاندارد ساعت به صورتی است که تنها به اندازه دو سانت رو دست شما جا به جا شود. اندازه استاندارد بند ساعت روی دست احساس راحتی، زیبایی و هم چنین عملکرد درست را  فرد استفاده کننده میبخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *