آموزش خرید ساعت, اخبار سایت, وبلاگ

چگونه ساعت خود را ضد عفونی کنیم؟

چگونه ساعت خود را ضد عفونی کنیم؟

چگونه ساعت خود را ضد عفونی کنیم؟

در عصری زندگی می کنیم که طیف وسیعی از جامعه و دولت ها درگیر یک کلمه هستند؛ کرونا! این ویروس خطرناک و منحوس، زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است. روزانه تعداد زیادی از افراد به کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد از آن از میان ما پر می کشند! در این میان، ما وظیفه داریم که تا حد امکان، امور بهداشتی را رعایت کرده و حافظ جان خود و دیگران باشیم. یکی از ساده ترین کارها که می تواند ما را از این ویروس دور کند، ضد عفونی کردن است. در این میان، ضد عفونی کردن اکسسوری هایی مثل ساعت، از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. زیرا تعداد زیادی از آن ها به آب و چنین موادی حساس بوده و ممکن است از کیفیت و کارایی آن ها بکاهد. پس بهتر است که نحوه ضد عفونی کردن این وسائل را یاد بگیریم. در ادامه این مقاله، ما به شما نحوه ضد عفونی کردن انواع ساعت های مچی را ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقاومت ساعت در برابر محیط آبی

در صنعت ساعت سازی، درجه مقاومت در برابر آب به معنای توانایی ساعت در برابر فشار آب است. درجه مشخص شده روی ساعت شما براساس طبقه بندی استاندارد مقاومت در برابر آب است. این موارد در شرایط بهینه در آزمایشگاه – مانند غواصی در یک عمق خاص- که بسیار متفاوت از شرایط زندگی واقعی هستند، آزمایش می شوند. در اکثر ساعتهای مکانیکی از معیار ATM استفاده شده که مشخص می کند ساعت در چند متری آب می تواند غوطه ور شود بدون اینکه از نظر عملکردی و ساختاری آسیب ببیند. قبل از تماس با آب، همیشه بهتر است از میزان مقاومت در برابر آب ساعت خود مطلع شوید. در اینجا راهنمایی برای میزان مقاومت در برابر آب ساعت شما ارائه شده است:

  • اگر بر روی ساعت شما هیچ درجه ای ثبت نشده است، به معنی عدم مقاومت در برابر آب است.
  • 3 ATM یا 30 متر/ 100 فوت: این میزان متداول ترین سطح مقاومت در برابر آب است و تقریباً در هر ساعت مچی استانداردی یافت می شود. این نوع از ساعت ها معمولا در برابر پاشش های آبی معمولی و زومره مقاوم هستند، نه برای دوش گرفتن یا شنا کردن.
  • 5 ATM یا 50 متر/ 165 فوت: این سطح معمولا برای استفاده کوتاه مدت در حمام یا استخر مناسب هستند.
  • 10 ATM یا 100 متر/ 330 فوت: این سطح مقاومت در برابر آب برای ساعت های ورزشی طراحی شده است. استفاده از این ساعت برای شنا، غواصی و قایقرانی و به طوری کلی محیط های کم عمق مناسب خواهد بود.
  • 20 ATM یا 200 متر/ 660 فوت: این نوع از ساعت های برای ورزش های آبی با شدت زیاد مثل جت اسکی و شنای تفریحی طراحی گردیده اند.
  • 30 ATM یا 300 متر/ 1000 فوت: این نوع از ساعت ها به نوعی ساعت غواصی محسوب می شوند.
  • 100 ATM یا 1000 متر: این نوع از ساعت ها به طور ویژه برای غواصی در محیط های عمیق و پر فشار طراحی شده اند. چنین مدل هایی دارای کریستال های بسیار قدرتمند یاقوت کبود بوده و در محیط های عمیق، عملکرد خود را حفظ می کنند.

مقاومت ساعت در برابر محیط آبی

نحوه شست و شوی ساعت مچی استیل

شست و شوی ساعت مچی، با چالش های مختلفی همراه است. همانطور که گفتیم، ساعت های مچی نسبت به آب، مقاومت های متفاوتی از خود نشان داده به همین دلیل بهتر است که دقت بیشتری در ضد عفونی کردن آن ها به خرج دهیم. در ادامه به بررسی نحوه شست و شوی ساعت مچی استیل می پردازیم.

تمیز کردن بند برزنتی ساعت مچی

تمیز کردن بند استیل ساعت مچی

تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی

قدم اول، بند ساعت را جدا کنید.

برای اولین گام شست و شو، بهتر است که بند را از ساعت جدا کنید. در ساعت های مختلف، بند به شیوه های مختلفی جدا می شود. بند برخی از ساعت ها تنها با یک دکمه ساده جدا شده اما برخی از ساعت ها به پیچ گوشتی نیاز دارند.

قدم دوم، بند استیل را در ظرف قرار دهید.

بند استیل ساعت را در یک کاسه کوچک پر از آب صابون یا الکل مالش دهید. شست و شو به این روش سبب می شود تا سنگ ریزه و گرد و غبار از ساعت زدوده شده و همچنین میکروب ها و ویروس ها از بین بروند. مدت زمان ماندگاری در کاسه نیز به میزان آلودگی آن وابسته است. اگر کاملاً کثیف است بگذارید چند ساعت زیر آب بماند. اگر خیلی کثیف نیست ، بگذارید حدود 30 دقیقه زیر آب بماند.

قدم سوم، از مسواک استفاده کنید.

از یک مسواک بلا استفاده برای این روش استفاده کنید. سعی کنید که مسواک نرم باشد در این صورت ممکن است استیل ساعت خراشیده شود. یک مسواک با موی نرم را به الکل یا آب صابون آغشته کنید. بندها را از ظرف برداشته و با استفاده از مسواک تغییر رنگ یا کثیفی را که در شکاف های بند ساعت جمع شده است به آرامی از بین ببرید.

قدم چهارم، از مواد شیمیایی ممنوع!

هنگام تمیز کردن ساعت خود از مواد شیمیایی استفاده نکنید. برخی از پاک کننده های شیمیایی حاوی بنزن یا مواد مشابه بوده که می توانند فولاد ضد زنگ را خراب کنند. همچنین امکان آسیب پوستی نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است که هنگام شست و شوی بند ساعت، از آب و صابون یا الکل استفاده کنید.

قدم پنجم، با احتیاط سر ساعت خود را پاک کنید.

با استفاده از یک پارچه مرطوب، لکه های چسبیده به صفحه ساعت را پاک کنید. به هیچ عنوان ساعت را به طور مستقیم در داخل آب قرار ندهید. حتی اگر ساعت شما از قابلیت ضد آبی زیادی برخوردار باشد، بهتر است که از انجام چنین کاری دوری کنید. اگر پس از پاک کردن با پارچه، همچنان احساس کردید که به خوبی تمیز نشده است، بهتر است که از یک مسواک استفاده کنید. یک مسواک با موی نرم را به آب صابون آغشته کرده و آن را به ساعت بمالید و مسواک را با حرکات دایره ای و ملایم از روی قسمت ساعت حرکت دهید. این کار را در قسمت پشتی تکرار کنید. در مورد ساعتهای تزئینی احتیاط بیشتری داشته باشید. اگر روی صفحه ساعت شما دارای علامت گذاری یا کریستال است، از یک پنبه برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

قدم آخر، پایان مراحل شست و شو!

ساعت خود را با پارچه ای نرم و بدون پرز پاک کنید. با این کار، از گیر افتادن قطرات مایع در بند ساعت جلوگیری کرده و احتمال زنگ زدگی و خوردگی ساعت را کاهش می دهید. به خصوص پس از تمرین ورزشی یا قرار گرفتن در زیر باران، ساعت خود را مرتباً پاک کنید. همچنین اجازه دهید ساعت شما خشک شود. حتی پس از خشک کردن ساعت با پارچه، ممکن است مقداری مایع بین شکاف های ساعت باقی بماند. برای اطمینان از اینکه ساعت کاملاً خشک شده است، آن را در یک پارچه خشک قرار دهید.

نحوه شست و شوی ساعت مچی استیل

خشک کردن ساعت دیجیتالی و Apple Watch

ساعت های دیجیتالی حساسیت بیشتری نسبت به ساعت های کلاسیک دارند. برای تمیز کردن این مدل از ساعت ها، از صابون و محصولات شوینده، حمام اولتراسونیک و منابه حرارتی استفاده نکنید زیرا ممکن است به ساعت صدمه وارد کنند. برای تمیز کردن اپل واچ از یک دستمال مرطوب (اندکی خیس) بهره بگیرید.  سپس از یک پارچه بدون پرز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

نحوه شست و شوی ساعت مچی استیل

لینک مرتبط

ساعت مچی

ساعت مچی مردانه

ساعت مچی زنانه

ساعت مچی رولکس

ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی برند کاسیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *